När det inte funkar

Mitt Internet fungerar inte alls

  1. Kontrollera först driftstatus på Wexnets sida eller via länken på Driftinformation för att säkerställa att felet inte ligger hos leverantören.
  2. Kontrollera att du är direkt ansluten i bredbandsuttaget. Om du har en separat router, ip-telefonidosa etc måste denna kopplas förbi.
    Koppla datorn direkt i mediekonvertern CTS HES 3106.
  3. Starta om din utrustning genom att bryta strömmen till utrustningen (datorn, samt switch om du inte bor i lägenhet och har ett nätverksuttag i väggen).
  4. Kontrollera att nätverkskabeln sitter ordentligt i bredbandsuttaget i väggen och i datorn.
  5. Kontrollera att din dator fungerar som den ska, att nätverkskortet fungerar och att datorn har rätt inställningar.
  6. Om det fortfarande inte fungerar, felanmäl till din Internetleverantör.

SKRIV UT OVANSTÅENDE – NÄR DET INTE FUNKAR KAN DU HELLER INTE LÄSA DETTA PÅ DATORN!