Mitt Internet fungerar inte alls
- Kontrollera först driftstatus på Wexnets sida eller via länken på Driftinformation för att säkerställa att felet inte ligger hos leverantören.
- Kontrollera att du är direkt ansluten i bredbandsuttaget. Om du har en separat router, ip-telefonidosa etc måste denna kopplas förbi.
Koppla datorn direkt i mediekonvertern CTS HES 3106. - Starta om din utrustning genom att bryta strömmen till utrustningen (datorn, samt switch om du inte bor i lägenhet och har ett nätverksuttag i väggen).
- Kontrollera att nätverkskabeln sitter ordentligt i bredbandsuttaget i väggen och i datorn.
- Kontrollera att din dator fungerar som den ska, att nätverkskortet fungerar och att datorn har rätt inställningar.
- Om det fortfarande inte fungerar, felanmäl till din Internetleverantör.
SKRIV UT OVANSTÅENDE – NÄR DET INTE FUNKAR KAN DU HELLER INTE LÄSA DETTA PÅ DATORN!